"Z zasobów Ziemi, ludzkość wytworzyła już tak wiele,
że teraz powinno się to wszystko przetworzyć na nowo...
dla Niej i dla naszego przetrwania."
PRACOWNIA PROJEKTOWANIA UBIORU
To królestwo założycielki marki Victoria Volter, stryjecznej wnuczki artysty kaligrafa Tadeusza Woltera i wnuczki przedwojennego krawca, nauczyciela krawiectwa ciężkiego Henryka Stryjewskiego. W latach 70. i 80. XX wieku wychowywała się w Polsce w małym miasteczku, kiedy to kryzys i braki towarów w sklepach powodowały, że jej mama musiała szyć dla niej bluzki z firanek, a sukienki z tkanin pościelowych. Dziadek potrafił samymi zakładkami wymodelować suknię tak, aby w następnym sezonie móc ją popruć i uszyć wg nowej mody.
Z materialnego braku i z tęsknoty utraconego piękna, w projektantce zrodziła się umiejętność tworzenia z niczego „klejnotów” o unikalnej wartości, jedynych na świecie i nie do podrobienia. Powstają one tu, w pracowni retro, upinane na manekinach.
To fason, materia lub struktura wyszukanych i wyselekcjonowanych form Circular Fashion decydują o tym jaką nową formę stworzy dla nich wyobraźnia projektantki.
Odważne, królewskie projekty ze skrawków, końcówek tkanin i pasmanterii oraz ze starych i niemodnych już ubrań, po twórczym liftingu zyskują nowe życie.
Są niepowtarzalne i wielofunkcyjne, a wszystko to stworzone z miłości do piękna, ku przebudzeniu ludzkości i świadomości, że można być kimś wyjątkowym dbając również o zasoby naszej Ziemi.
PRACOWNIA INSPIRACJI "CIRCULAR"
To królestwo założycielki marki Victoria Volter, stryjecznej wnuczki artysty kaligrafa Tadeusza Woltera i wnuczki przedwojennego krawca, nauczyciela krawiectwa ciężkiego Henryka Stryjewskiego. W latach 70. i 80. XX wieku wychowywała się w Polsce w małym miasteczku, kiedy to kryzys i braki towarów w sklepach powodowały, że jej mama musiała szyć dla niej bluzki z firanek, a sukienki z tkanin pościelowych. Dziadek potrafił samymi zakładkami wymodelować suknię tak, aby w następnym sezonie móc ją popruć i uszyć wg nowej mody.
Z materialnego braku i z tęsknoty utraconego piękna, w projektantce zrodziła się umiejętność tworzenia z niczego „klejnotów” o unikalnej wartości, jedynych na świecie i nie do podrobienia. Powstają one tu, w pracowni retro, upinane na manekinach.
To fason, materia lub struktura wyszukanych i wyselekcjonowanych form Circular Fashion decydują o tym jaką nową formę stworzy dla nich wyobraźnia projektantki.
Odważne, królewskie projekty ze skrawków, końcówek tkanin i pasmanterii oraz ze starych i niemodnych już ubrań, po twórczym liftingu zyskują nowe życie.
Są niepowtarzalne i wielofunkcyjne, a wszystko to stworzone z miłości do piękna, ku przebudzeniu ludzkości i świadomości, że można być kimś wyjątkowym dbając również o zasoby naszej Ziemi.
PRACOWNIE KRAWIECKIE
Marka Victoria Volter od wielu lat współpracuje z krawcowymi i krawcami specjalizującymi
się w krawiectwie miarowym. Należą do nich pracownie krawieckie mające nawet
siedemdziesięcioletnią tradycję, tak jak pracownia mistrzyni zawodu krawiectwa Janiny
Chocholskiej z Mławy, Antoniny Maciątek z Dzierżoniowa, Urszuli Łastowskiej z Bielawy i
Beaty Jaworskiej, Renaty Radzikowskiej oraz Sylwii Miller z Warszawy, czy mistrzyni
krawiectwa Anastasii Serebiakovej, obecnie tworzącej w Barcelonie. Przy wyborze pracowni
najważniejszym atutem współpracy jest doskonały warsztat pracy najwyższej jakości, dbałość
o perfekcję kroju, jakość wykonania, ale również pasja do krawiectwa historycznego,
kostiumografii i historii mody.
Na podstawie projektów przestrzennych upiętych przez projektantkę na manekinach,
płaszcze, bluzki oraz suknie marki Victoria Volter szyte są w pracowniach całej Polski z
nienaganną dbałością, przywracając blask niemodnym ubraniom i odkrywając w nich na
nowo zapomniane funkcje i inspirujące kroje kobiecej garderoby największych, światowych
mistrzów krawiectwa światowego.
PRACOWNIA HAFTU
Wszystkie hafty i aplikacje powstają ręcznie w pracowni, dlatego też niektóre dzieła marki Victoria Volter powstają miesiącami. Haft wykonuje mistrzyni haftu ręcznego Dorota Chmielewska z Dzierżoniowa, posiadająca certyfikat Ogólnopolskiego Cechu Rzemieślników Artystów. Hafciarka specjalizuje się w technice haftu akupikturowego, haftu malarskiego oraz haftu złotego. Jej prace były wielokrotnie nagradzane w konkursach międzynarodowych i ogólnopolskich. Dla marki Victoria Volter na płaszczach, bluzkach, sukniach i torebkach mistrzyni haftu wykonuje aplikacje z haftem przestrzennym łącząc go z haftem koralikowym stosując kryształy, perły i kamienie półszlachetne. Wszystkie kreacje i produkty marki Victoria Volter opatrzone są ręcznie haftowanymi przez nią metkami.
PRACOWNIA TOREBEK
Torebki marki Victoria Volter powstają, tak jak inne kreacje w wielu pracowniach, prowadzonych nie tylko przez wykwalifikowanych rzemieślników i mistrzów ale także pasjonatów piękna. Należą do nich pracownia torebek „CorallMy” Jolanty Wysockiej oraz firma kaletnicza z Łodzi. Na podstawie projektów również pracownie krawiecka Antoniny Maciątek i haftu Doroty Chmielewskiej z Dzierżoniowa współpracują ze sobą tak, aby ręcznie szyta i haftowana torebka była dziełem sztuki idealnie odpowiadającym jakości marki Victoria Volter
PRACOWNIA KAPELUSZY
Kapelusze, turbany i fascynatory oraz wiele innych ozdób wykonywane są przez modystkę i kostiumografkę Katarzynę Twardoch z Krakowa, ale pod czujnym okiem projektantki marki, również w pracowni haftu Doroty Chmielewskiej i pracowni krawieckiej Antoniny Maciątek.
PRACOWNIA MALARSKA
Pracownię prowadzi dyplomowana artystka Łódzkiej Szkoły Sztuk Pięknych, malarka akwarelistka, ilustratorka i kaligrafka Jolanta Drozd. Od ponad 40 lat prowadzi swoją pracownię w Legionowie. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Malarzy i Grafików oraz Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich. Mówi się o niej – mistrzyni kwiatów. Na jej obrazach pełnych światła, powietrza, rośliny żyją zatrzymane w odwiecznym ruchu ku słońcu, kołysane wiatrem, krzyczą kolorem i radością. Malarka jest twórcą formy certyfikatu autentyczności marki Victoria Volter. Po wnikliwym studium i zapoznaniu się z jednostkową kreacją marki, artystka maluje akwarele żurnalowe do certyfikatów ukazujące kreację Victorii Volter w retrospekcji.
PRACOWNIA KALIGRAFII
Pracownię kaligrafii prowadzi Barbara Galińska „Ba-Ga” – twórczyni logo marki Victoria Volter i odręcznie kaligrafowanych certyfikatów autentyczności dołączanych do każdej kreacji marki Victoria Volter z kolekcji Exclusive i Royal. Tworzy dla marki kaligrafowaną Księgę Pamiątkową. Z wykształcenia jest architektem, z zawodu animatorem i dekoratorem filmów rysunkowych, ilustratorem, grafikiem i fotografem. Każdą powierzchnię zapisze niestandardowym narzędziem by zmienić jej oblicze w kaligraficzny pejzaż. Posiada wiele nagród i sukcesów artystycznych nie tylko w Polsce ale także Ukrainie, Meksyku, Rosji, Indiach, USA, Rumunii, Francji i we Włoszech. Jest założycielem i prezesem Stowarzyszenia Warszawski Dom Kaligrafii.
PRACOWNIA BIŻUTERII
Wszelkie prace związane z wykonaniem biżuterii wg projektów marki Victoria Volter oraz z zamówieniami odpowiednich kryształów zlecamy firmie „Bizuholik” z Warszawy, która rozkochała w kryształach i minerałach nie tylko Warszawianki ale też klientki z całej Polski. Serce, wiedza, szczery uśmiech i pasja z jaką właściciele firmy dobierają kryształy do naszych projektów sprawia, że kreacje marki Victoria Volter są niezwykłe i niepowtarzalne. Korzystamy również z kryształów, łańcuszków i akcesoriów biżuteryjnych ze stali zwykłej i szlachetnej firmy „Royal-Stone” z Warszawy.
PRACOWNIA REKONSTRUKCJI HISTORYCZNEJ
Pracownię prowadzi Michał Kępiński – rekonstruktor, stylista, scenograf i konsultant historyczny, aktor filmowy, kolekcjoner mundurów i militariów, pasjonat dawnej motoryzacji i wojskowości. Złota rączka do spraw niezwykle trudnych i precyzyjnych. W wolnych chwilach zajmuje się haftem bajorkiem. Współpracuje ze wszystkimi pracowniami marki. Dba o spójność i funkcjonalność certyfikatów, prowadzi kontrolę jakości marki, czuwa nad logistyką i finalnym opakowaniem dzieł Victorii Volter.
PRACOWNIA FOTOGRAFII
Marka Victoria Volter współpracuje z fotografami Arkadiuszem Urodą i ..
PRACOWNIA PROJEKTOWANIA UBIORU
To królestwo założycielki marki Victoria Volter, stryjecznej wnuczki artysty kaligrafa Tadeusza Woltera i wnuczki przedwojennego krawca, nauczyciela krawiectwa ciężkiego Henryka Stryjewskiego. W latach 70. i 80. XX wieku wychowywała się w Polsce w małym miasteczku, kiedy to kryzys i braki towarów w sklepach powodowały, że jej mama musiała szyć dla niej bluzki z firanek, a sukienki z tkanin pościelowych. Dziadek potrafił samymi zakładkami wymodelować suknię tak, aby w następnym sezonie móc ją popruć i uszyć wg nowej mody.
Z materialnego braku i z tęsknoty utraconego piękna, w projektantce zrodziła się umiejętność tworzenia z niczego „klejnotów” o unikalnej wartości, jedynych na świecie i nie do podrobienia. Powstają one tu, w pracowni retro, upinane na manekinach.
To fason, materia lub struktura wyszukanych i wyselekcjonowanych form Circular Fashion decydują o tym jaką nową formę stworzy dla nich wyobraźnia projektantki.
Odważne, królewskie projekty ze skrawków, końcówek tkanin i pasmanterii oraz ze starych i niemodnych już ubrań, po twórczym liftingu zyskują nowe życie.
Są niepowtarzalne i wielofunkcyjne, a wszystko to stworzone z miłości do piękna, ku przebudzeniu ludzkości i świadomości, że można być kimś wyjątkowym dbając również o zasoby naszej Ziemi.
PRACOWNIA INSPIRACJI "CIRCULAR"
To królestwo założycielki marki Victoria Volter, stryjecznej wnuczki artysty kaligrafa Tadeusza Woltera i wnuczki przedwojennego krawca, nauczyciela krawiectwa ciężkiego Henryka Stryjewskiego. W latach 70. i 80. XX wieku wychowywała się w Polsce w małym miasteczku, kiedy to kryzys i braki towarów w sklepach powodowały, że jej mama musiała szyć dla niej bluzki z firanek, a sukienki z tkanin pościelowych. Dziadek potrafił samymi zakładkami wymodelować suknię tak, aby w następnym sezonie móc ją popruć i uszyć wg nowej mody.
Z materialnego braku i z tęsknoty utraconego piękna, w projektantce zrodziła się umiejętność tworzenia z niczego „klejnotów” o unikalnej wartości, jedynych na świecie i nie do podrobienia. Powstają one tu, w pracowni retro, upinane na manekinach.
To fason, materia lub struktura wyszukanych i wyselekcjonowanych form Circular Fashion decydują o tym jaką nową formę stworzy dla nich wyobraźnia projektantki.
Odważne, królewskie projekty ze skrawków, końcówek tkanin i pasmanterii oraz ze starych i niemodnych już ubrań, po twórczym liftingu zyskują nowe życie.
Są niepowtarzalne i wielofunkcyjne, a wszystko to stworzone z miłości do piękna, ku przebudzeniu ludzkości i świadomości, że można być kimś wyjątkowym dbając również o zasoby naszej Ziemi.